Opowiadania i sceny bez ładu i składu #31

"BAJKA DLA NIESZCZĘŚLIWIE ZAKOCHANYCH"
źródło
Siedzi na mojej kanapie. Nadal szlocha. Tusz do rzęs spływa po jej policzkach wraz z cieniami. Nie chcę liczyć, ile chusteczek już zużyła dzisiejszego wieczora. Otwieram opakowanie małych pianek i wrzucam po trzy do dwóch kubków z parującym kakao. Stawiam jeden przed nią, drugi trzymam w rękach, siadając obok niej.

- Nie płacz - mówię chyba po raz setny.
- Jak mam nie płakać?! Ja się staram, od trzech miesięcy latam za nim jak jakaś idiotka i dziś w końcu mu powiedziałam, co do niego czuję. Wiesz, co odpowiedział?! "Przykro mi, bo wiesz, nie kręcisz mnie"! Moje serce rozleciało się na tysiące kawałków!
- Wiem... wiem... mówiłaś już... będzie dobrze, zobaczysz. Będzie jeszcze wielu fajnych facetów, którzy zawrócą ci w głowie...
- Ale oczywiście ze wszystkich facetów musiałam wybrać akurat jego, prawda? Dlaczego?
Wydmuchuje nos i zanosi się kolejnymi spazmami płaczu. Kiedy się trochę uspokaja, zaczynam do niej mówić.
- Bo w Twoim serduszku jest taka wielka sala. W tej sali na ścianach wiszą obrazy. Każdy przedstawia jedną osobę, którą znasz. Są też wolne miejsca i niektóre się zwalniają, np gdy ktoś tak Cię zranił, że musi wraz z kupą zostać wydalony. Na środku jest stół. Taki duży, okrągły. Przy nim zasiadają Ministrowie Uczuć. Dyskutują całymi dniami o Twoich relacjach. Czasem zdarza się, że gdy wchodzi robotnik, by przywiesić nowy obraz, Ministrowie są tak wytrąceni z rytmu obrad, że potrafią skupić się tylko na tej osobie. Wtedy jesteś zauroczona. Gdy postanawiają wrócić do obradowania, orientują się, że zgubili wątek, więc muszą poruszyć nowy. W ten sposób postanawiają skupić się w całości na tej nowej osobie. I tak obradują i obradują. Dla nich nieważne jest czy ta osoba jest przystojna, bogata, mądra czy młoda. Nie! Dla nich jest nową historią, którą zapełnią kartki Twojego życia...
Diamentowa Róża
[prawa autorskie zastrzeżone]

Komentarze

  1. Z tego chłopaka naprawdę niezły dupek. Czasami warto sobie uświadomić co czujemy. Jeśli to jest tylko zauroczenie to warto to przerwać, bo inaczej będziemy cierpieć.
    Pozdrawiam i udanych wakacji życzę.

    https://unrealizable1999.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Często się zdarza, że nasze uczucia kierujemy do osób, które zwyczajnie na nie nie zasługują. :c

    OdpowiedzUsuń
  3. Wow!
    To było najlepsze opowiadanie ever! Pięknie i dobrze ujęte :)
    blogerkaphoto.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Podoba mi się Twój blog. Ładnie piszesz.
    Często jest tak, że spodoba nam się w niewłaściwa osoba, a cios od niej boli najbardziej. Znam to z doświadczenia.

    https://juornalduninconnu.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. oj, takich chłopak jest nic nie warty. Powiem Ci, że teraz jestem w podobnej sytuacji, znaczy może pod względem tego, że staram się i nic z tego nie wychodzi, choć chłopak twierdzi wciąż, że mu zależy, ale dla mnie to nic nie jest warte.. Jednak tkwię w tej relacji, a ona może prowadzić donikąd.
    Piękne, jednak smutne dość opowiadanie, mądra z Ciebie dziewczyna!
    Pozdrawiam, jestemnatasza.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tu jest też trochę fikcji literackiej, prawda? Musiałam odrobinę przerysować całą sytuację, by była bardziej ujmująca.
      Dzięki :) Cieszę się, że opowiadanie się podobało :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Każdy komentarz dodaje więcej sensu temu, co tu robię.
Dzięki, że jesteś :)

Przeczytaj też...

Maroon 5 - Girls Like You ft. Cardi B - tłumaczenie PL

lil happy lil sad - Let me die - tłumaczenie PL

Ed Sheeran - Galway Girl - tłumaczenie pl